Un esmorzar idoni per abans d’entrenar

D’opcions d’esmorzar n’hi ha moltíssimes, però no totes resulten adients si després vols anar a entrenar, i a més a més, vols rendir i trobar-te bé.

D’entrenaments també n’hi ha de molts tipus, però si l’entrenament que vas a fer es tracta d’un exercici intens, de llarga durada o anaeròbic, has de saber que l’hidrat de carboni ha de ser el teu aliment principal previ a l’exercici. Si vols saber què has d’esmorzar abans d’entrenar, segueix llegint.

Segurament en els últims temps hauràs llegit o sentit les meravelles d’entrenar en dejú. I això no és cap mentida. Però un dejú en carbohidrats seria recomanable en tipus concrets d’entrenament o si es persegueixen altres objectius. En podem parlar en algun altre post.

Som conscients que l’esmorzar a vegades ens fa mandra. Ens llevem amb el temps just i no massa ganes de preparar coses. Per això, la meva proposta es tracta d’un esmorzar ràpid, que te’l puguis preparar el dia anterior, fàcil, amb la possibilitat d’endur-te’l on sigui, i que a més a més, sigui de fàcil digestió. Un altre aspecte molt important a tenir en compte quan volem anar a entrenar. Hem d’evitar tenir molèsties estomacals. 

L’esmorzar que et proposo és el Porridge. De fet, el porridge és un plat típic anglès, que es prepara bullint aigua, llet o ambdues coses amb flocs de civada. Vaja, una mena de farinetes. El porridge que et proposo avui és molt diferent: No es cou, no es menja calent (a no ser que vulguis escalfar-te’l una mica). I la textura és molt més agradable que unes farinetes!

Com veuràs a continuació la base del porridge és molt fàcil de preparar. El que dóna joc són els “toppings”, l’acompanyament, que els pots variar segons els teus gustos, preferències i les ganes!

Recepta del porridge bàsic amb una proposta d’acompanyament:

Ingredients (per a 1 ració completa):

  • 150-200 ml de beguda vegetal (la civada és de les millors opcions).
  • 1 Cullerada de llavors de xia.
  • 4 Cullerades de flocs de civada (millor fins que gruixuts).
  • 1/2 poma.
  • Una culleradeta de pell de llimona ratllada.

Per l´acompanyament:

  • Per l´acompanyament:
    • 1 culleradeta d´oli de coco.
    • 1 plàtan.
    • Escames de coco deshidratat.
    • Blat sarraí o fajol (opcional).
    • 10 g de xocolata negra (mínim 85% en cacau).

Elaboració:

Preparació del porridge bàsic:
  • En un pot de vidre barreja la beguda vegetal, la xia, els flocs de civada, la poma ratllada i la ratlladura de la pell de llimona. Tapa el pot i deixa’ll tota la nit a la nevera.
  • Si al matí trobes que la barreja és molt espessa, pots afegir una mica més de beguda vegetal.
Preparació de l´acompanyament:
  • Posa a escalfar una paella. Un cop calenta, afegeix un grapat de blat sarraí i torra’l fins que estigui cruixent. Deixa’l refredar i guarda’l a un pot de vidre tapat. Et recomano que en facis més quantitat, ja que en un pot tancat hermèticament es guarda durant setmanes i així el tindràs a punt per a altres ocasions.
  • Escalfa l’oli de coco a una paella. Talla el plàtan per la meitat (en sentit longitudinal) i torra’l lleugerament pels dos costats.
  • En un bol serveix la base del porridge, col·loca el plàtan a sobre, afegeix uns encenalls de coco, la xocolata desfeta o tallada a trossets i el blat sarraí torrat.

Espero que t’agradi!

Escrit per Silvia Escorihuela, nutricionista esportiva d’Ars Salut Esportiva.

Hola!